Randviken förvärvar variants samtliga fastigheter i Skåne

Randviken Fastigheter AB har förvärvat åtta fastigheter i Malmö och Lund från Variant Fastighets AB. Fastigheterna, som är belägna i Fosie och Elisedal i Malmö samt i Planetstaden i Lund, är till största del av typen lätt industri/lager med visst inslag av proffshandel. Den totala uthyrningsbara arean uppgår till ca 19 500 kvm. Affären genomförs i bolagsform och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till ca 180 mkr. Tillträde sker 1 oktober 2018. CBRE har varit rådgivare till säljaren.

Gustaf Segerborg, Transaktionsansvarig Randviken Fastigheter AB:

”Vi är oerhört glada att kunna förvärva en så pass samlad och välskött portfölj som denna. Det känns tryggt att vårt första förvärv i Skåne görs med Variant, ett familjeföretag som verkligen har vårdat fastigheterna väl – något som vi planerar att fortsätta med. Vi ser mycket positivt på Öresundsregionen och i med denna affär skapar Randviken en bra grund för att fortsätta växa i Skåne. Vi hoppas på fler förvärv på denna marknad inom kort”

Ulf Christiansson, VD Variant Fastighets AB:

”Våra hyresgäster får bästa tänkbara partner i Randviken. Vi är övertygade att våra ledord, attityd, trygghet och resultat lever kvar i beståndet tillsammans med Randviken.”

Pressmeddelande Randviken Variant 20181001